„Heydar Aliyev“ – gamtos ir geometrinio akibrokšto sintezė

2018 m. gegužės 28 d.
Nuotraukų autorius Keremas Sanlimanas

Azerbaidžane įsikūrusio tarptautinio oro uosto „Heydar Aliyev International Airport“ unikalioje architektūroje susijungia ir natūralistiniai motyvai, ir minimalus, tačiau ekscentriškas modernizmas, verčiantis bent akimirką susimąstyti apie futuristinę ateitį ir skrydį, kuris laukia.

Autentiškas architektų darbas – toliau nuo stereotipų

Azerbaidžane esantis įspūdingo grožio tarptautinis oro uostas, apimantis 65 tūkst. m2 plotą, yra daugybę apdovanojimų pelniusios Stambule įsikūrusios architektūros ir dizaino studijos „Autoban“ kūrinys.

Ieškodami įdomių ir optimalių sprendimų, kaip realizuoti šį oro uostą, kūrybinės „Heydar Aliyev“ idėjos sumanytojai ir įgyvendintojai „Autoban“ siekė apeiti stereotipus ir išvengti tipiškos oro uostų aplinkos – sterilios ir nuobodžios atmosferos, primenančios nuovargį, stresą bei ilgas eiles prie kasų. Ieškodami novatoriškų sprendimų, architektai pasirinko natūralumą ir sujungė jį su netikėtomis modernizmo, o tiksliau – geometrijos, detalėmis, sukuriančiomis vientisą, intriguojančią koncepciją.

Vis dėlto objekto išskirtinumas atsiskleidžia ne tik jo viduje. Įspūdingas statinys vietiniams ir turistams kvapą gniaužia ir įspūdinga išore – trijų skirtingų spalvų vienadaliai trikampiai, kurių matmenys 1,5 m, kuria trimatį objekto efektą. Trikampiai pagaminti iš didelių dirbtinio akmens plokščių. Anot architektų, ši medžiaga idealiai tiko prie šios didelio eismo aplinkos savo stiprumu ir spalvų ilgalaikiškumu. Be to, ji atspari įbrėžimams ir dažymui, yra neslidaus paviršiaus, todėl gali būti puikiai naudojama lauko darbams.

Dizainas beasmenei patirčiai

Oro uosto „Heydar Aliyev“ dizainas yra pelnęs apdovanojimą „Red Dot“. Anot kūrėjų, sukurta aplinkos koncepcija atskleidžia šiuolaikiškumo ir tradicijų sintezės esmę bei skatina beasmenį patyrimą.

Kuriant dizainą, kaip jau minėta, visiškai atsisakoma šaltumo ir sterilumo. Pirmenybė teikiama asmens patirčiai, kuri yra tarsi žadinama azerbaidžaniečių svetingumo, atsispindinčio sukurtame interjere. Specifinės dizaino detalės apima visas terminalo bei keleivių erdves. Sunku nepastebėti pagal specialų užsakymą pagamintų medinių „kokonų“, kurie sukuria pasveikinimo ir atradimo jausmą bei galimybes susitikti arba, priešingai, saugumo jausmą, norint pasislėpti.

Pagal specialų užsakymą gaminti ir baldai bei apšvietimo sistemos. Siekiant prisijaukinti natūralumą, pasirinktos tvarios medžiagos, tokios kaip medis, akmuo, tekstilė. Medžiai, beje, oro uoste tampa ir interjero detale – jie skoningai papildo laukiamųjų erdves.

Anot pačių kūrėjų „Autoban“, jie sukūrė erdvę, kuri tvirtai remiasi į kultūrinius, socialinius ir geografinius aspektus, tačiau savo gyventojams ir lankytojams siūlo netikėtą ir mintį provokuojančią patirtį. „Pagrindinė šio objekto kūrimo mintis buvo padaryti taip, kad jis skirtųsi nuo kitų oro uostų. Keliavimas tapo didele mūsų gyvenimo dalimi, todėl mes, architektai ir dizaineriai, tikime savo misija – pakeisti tokių transporto mazgų koncepciją, padarant ją kaip įmanoma labiau patogią, jaukią ir, žinoma, įdomią“, – spaudai sakė kompanijos „Autoban“ partnerė Seyhan Özdemir.

Verslo klasei dar daugiau prabangos

Nepaisant to, kad visam oro uostui būdinga prabanga ir išskirtinės savybės, „Autoban“ taip pat sukūrė, suprojektavo ir įrengė keturias zonas „Salam Lounge“, skirtas tik verslo klasės klientams. Šiose zonose verslo klasės klientai apsupami ypatingu komfortu ir gali mėgautis ypatinga aptarnavimo kokybe. „Salam Lounge“ interjeras – išskirtinai funkcionalus, modernus ir jaukus.

Pasaulinis pripažinimas

Azerbaidžano tarptautiniam oro uostui „Heydar Aliyev“ suteiktas tarptautinės oro transporto reitingų organizacijos „Skytrax“ pasaulinis penkių žvaigždučių įvertinimas. „Heydar Aliyev International Airport“ užėmė 65 vietą tarp pasaulyje geriausių oro uostų sąraše už geriausiai teikiamų paslaugų lygį „World Airport Awards-2018“.

„Heydar Aliyev“ taip pat praturtino geriausių iš visų Rusijos ir NVS šalių oro uostų sąrašą. Be to, jis užėmė ir trečiąją vietą tarp oro uostų, kurie kasmet gali aptarnauti iki penkių milijonų keleivių.