Tiltai per Nemuną pagerino susisiekimą


Šiandien statybų rinkoje savo paslaugas siūlo labai daug įmonių, bet patikimų ir vertę atitinkančių konkurencinėje kovoje lieka vis mažiau. Varžytis nelengva, tačiau viena didžiausių kelių tiesimo ir tiltų statybos bendrovių Lietuvoje UAB „Alkesta“ pozicijas rinkoje nuo egzistavimo pradžios 1966 m. užsitvirtinusi. Bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojo Eugenijaus Palavinsko teigimu, šiandien verslo sėkmė ir pozicijų stiprinimas įmanomas investuojant į naujas technologijas, žmogiškuosius išteklius, o, žvelgiant į ateitį, galimybę išlaikyti sėkmę lemia viršyti užsakovo lūkesčiai, preciziškai įgyvendinti projektai, pavyzdžiui, trys bendrovės pastatyti galingi tiltai per Nemuną.

Inovacijų siekis ir nepriekaištinga reputacija

Viena šalies prioritetinių krypčių – transporto infrastruktūros gerinimas bei plėtotė. Tiltai yra neatsiejama kelių infrastruktūros dalis. Nuolat augančių transporto priemonių srautai, jų greičiai bei apkrovos lemia naujų ir racionalesnių tiltų konstrukcinių sprendimų paiešką, jų diegimą realiuose projektuose. UAB „Alkesta“ vardas jau seniai tapo kelių tiesimo ir tiltų statybos sinonimu. Šiandien tai moderni įmonė bei viena didžiausių kelių tiesimo ir tiltų statybos bendrovių Lietuvoje. Vienos iš rinkos lyderių veiklos sritys – susisiekimo komunikacijų (valstybinės reikšmės automobilių kelių, tiltų, viadukų, estakadų ir tunelių šiuose keliuose), geležinkelių, oro transporto bei pėsčiųjų judėjimo vietų, hidrotechninių statinių statyba ir remontas, statybinių medžiagų keliams gamyba. Pažangiausių technologijų ir tik ekologiškai švarių bei aplinkai saugių technologinių procesų pasirinkimas užtikrina aukščiausio lygio darbų funkcionalumą, saugumą. Tai patvirtina bendrovės darbams skiriamas ypatingas visuomenės dėmesys. Didelė techninė bazė, nuolat atnaujinami įrenginiai, diegiamos naujos technologijos, darbų kokybę užtikrinantys ne atskiri elementai, detalės, o dalių bendrumas leidžia įgyvendinti sudėtingiausius projektus. Didžiulis dėmesys skiriamas inovatyviems konstrukciniams sprendimams kurti ir tobulinti. Įmonės atstovų teigimu, bendrovės tikslas – lyderės pozicijos stiprinimas rinkoje, profesionalų pagalbos teikimas, nepriekaištingas ir atsakingas paslaugų atlikimas.

Svarbūs UAB „Alkesta“ momentai – trijų tiltų per Nemuną pastatymo darbai: automobiliams skirto Parko tilto Druskininkuose ir dviejų tiltų Alytuje – pėsčiųjų ir dviračių Baltosios rožės vardo bei Lietuvos tūkstantmečio.

Alytiškių trys senieji tiltai – Kaniūkų, Geležinkelio (dabar Baltosios rožės) ir A. Juozapavičiaus – pasak kultūrologų, skirtingu metu pastatyti, bet visi vieną ir tą pačią dieną 1915 m. buvo susprogdinti. „Alkesta“ atstovas Mantas Narkus ir sako, kad vienas didesnių iššūkių bendrovei buvo ne tik atliekant darbus pritaikyti naujas technologijas, bet ir laikytis kultūros paveldo objektams keliamų reikalavimų.

Tūkstantmečio ir Parko tiltai atvėrė kelius transportui

Pasak įmonės atstovo M. Narkaus, UAB „Alkesta“ vykdė Parko tilto Druskininkuose ir dviejų juostų Lietuvos tūkstantmečio (bei estakados) tilto Alytuje statybos darbus. Šie tiltai pagerino susisiekimą, sudarė sąlygas tranzitiniam transportui aplenkti miesto centrą, išsprendė automobilių spūsčių ir taršos problemas.

Lietuvos tūkstantmečio tilto aukštis – 25 m, ilgis su estakada – 379 m, plotis – 14 metrų. Manoma, kad naujasis įrenginys kelią į pramonės rajoną sutrumpino 21 kilometru. Eismui jis atidarytas 2011 metais. Tilto perdanga – erdvinė, plieninė, nekarpyta sijinė. Jos sistemą sudaro dvi lygiagrečios 3 m aukščio sijos, tarpusavyje sujungtos skersiniais ryšiais, o virš atramų – ir skersinėmis diafragmomis. Tilto atramos įrengtos iš surenkamojo gelžbetonio gaminių.

M. Narkus kalba, kad bendrovė, atlikdama darbus, visuomet pasitelkia didelę naujausių technologijų ir prietaisų bazę, siekia maksimaliai patenkinti užsakovų poreikius ir lūkesčius, taip pat atsižvelgia į darbuotojų ir visuomenės poreikius.

Aukščiausias Lietuvoje pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas

Alytuje vienas lankomiausių objektų – aukščiausias šalyje pėsčiųjų ir dviratininkų Baltosios rožės vardo tiltas. Jo aukštis – 38 m, ilgis – 240 m, plotis – 7 metrai. Sudėtinga tilto statyba domino ne tik vietos bendruomenę, bet ir miesto svečius. M. Narkus pasakoja, kad tuomet, kai buvo vykdomi UAB „Alkesta“ statybos darbai ir kranais jungiamos vidurinės tilto konstrukcijos, specialistų veiksmus stebėjo minia žmonių. Naujasis tiltas pastatytas senojo geležinkelio tilto vietoje, naudojant jo pylimą, atramas, įtrauktas į valstybės saugomų paveldo objektų sąrašą. Dvi tilto atramos stovi krantuose ir dvi vandenyje. Didžiausias atstumas tarp atramų – 92 metrai. Statinio krantinėms atramoms įrengti pritaikytos ir panaudotos išlikusios geležinkelio tilto mūrinės atramos, tarpinėms atramoms – upėje išlikę kesoniniai pamatai bei dalis dešiniojo tauro lytlaužos. Aukščiausio Lietuvoje pėsčiųjų tilto perdangą sudaro trys tarpatramiai, kurių kiekvieną perdengia kompozitinė (plieno ir betono) erdvinių statramsčių paspyrinė konstrukcija su baigtinio lenkiamojo standumo temple. Konstrukcijos autorius yra inžinierius Vilius Karieta (TEC Tiltų ekspertų centras). Lietuvoje šio tipo konstrukcija – pirmoji. Tokios sandaros tilto paspyrinė konstrukcija, perdengianti 92 m ilgio tarpatramį, yra viena didžiausių pasaulyje.

Tiltas jungia Alytaus piliakalnį su Dainų slėniu ir dviračių takus abipus Nemuno, nuo jo atsiveria įspūdinga miesto panorama. Pasak bendrovės atstovo, šis projektas jų pradėtas įgyvendinti 2013 m., pastatytas 2015 metais.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų