STRUCTUM. 2017 m. gegužės 30 d.

Naujas etapas: asmeninis Marketingas

 

Kas yra asmeninis marketingas?

Asmeninis marketingas, dar vadinamas asmenybės įvaizdžio formavimu arba tam tikro išskirtinio įvaizdžio, kuris padeda siekti komercinio pelno ar kultūrinio kapitalo, kūrimas ir palaikymas. Pagrindinė asmeninio marketingo idėja – lygiai taip pat, kaip ir komercinio prekės ženklo, žmogus gali siekti finansinės naudos ar visuomenės pripažinimo, naudodamas savo išskirtinius gebėjimus bei savybes, su sąlyga, kad jie atitinka tikslinės auditorijos poreikius ir lūkesčius. Asmens ženklodaros termino autoriumi laikomas amerikietis Tomas Petersas, išpopuliarinęs šį terminą 1997 m. savo straipsnyje „Prekių ženklas, kuris reiškia TAVE“ (angl. „The Brand Called You“).

Kaip atpažinti stipriąsias kliento puses?

R. Griguolaitė sako, kad svarbiausi klausimai asmens marketingo kūrėjams yra šie: kuo klientas yra išskirtinis, kokios jo vertybės, kaip jo ženklą atpažinti iš kitų minios, kokia jo veiklos sritis ir kaip ją apibūdinti, koks asmens konkurencinis pranašumas, palyginti su kitais jau veikiančiais šioje rinkoje? Taip pat išgryninti stipriąsias bei silpnąsias puses. Būtina įvertini asmens jau egzistuojantį prekės ženklą. Į klausimą, ar kiekvienas pats galėtų pasirūpinti asmeniniu marketingu, buvusi didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo kūrybos vadovė atsako, jog atskleisti asmens marketinginį potencialą reikia kompetentingų žinių.

Kaip veiksmingai save pristatyti?

Vienas svarbiausių šių dienų modernios asmenybės, siekiančios suformuoti ilgalaikę nuomonę, tam tikrą reputaciją ir gauti iš to naudos, yra komunikacija savo tikslinei auditorijai, kalbėti jai svarbiais klausimais socialiniuose tinkluose („Facebook“, „LinkedIn“ ir pan.). Šie padeda ne tik efektyviai transliuoti reikiamas žinutes, bet ir gauti atgalinį ryšį – atsiliepimus. „ Taip pat svarbu suvokti, – pataria specialistė, – kad jūsų prekės ženklas, t.y. jūs, auditorijai turi kelti teigiamas emocijas: pasitikėjimą, pagarbą ir pan. Be to, nepamirškite – duoti pažadai turi būti vykdomi. Tapkite išskirtinės savo ženklo istorijos pasakotoju.“

Kuo gali padėti asmeninio marketingo specialistas?

Asmens marketingo specialistas pasiūlys atlikti vykdomos veiklos marketingo higieną – padės atstovauti verslo tikslus, sužinoti tikslinės auditorijos poreikius, išsiaiškinti, kam veikiate ir ką. Taip pat jis gali generuoti idėjas ir kurti novatoriškus marketingo projektus, išsiaiškinti jūsų vartotojo poreikius, padidinti žinomumą ir pardavimus, pasitelkdamas kūrybiškus ir nebūtinai brangius technologiškai pažangius sprendimus. Galbūt pradedančiam verslui reikės viso tokio specialisto paslaugų paketo nuo strategijos iki įgyvendinimo, o 20 metų dirbančią įmonę užteks nukreipti teisinga linkme.

Ar paslaugą galima pritaikyti bet kokiai sričiai?

Paslauga gali būti pritaikoma ir reikalinga bet kokiai sričiai. Tik keli pavyzdžiai, su kuriais turiu sėkmingos darbo patirties, tai klientai, tarp kurių – grožio industrijos, nekilnojamojo turto, pramogų verslo atstovai, gamybos įmonės – nusprendę skirti dėmesį asmeniniam marketingui. Jie tiesiog jaučiasi pranašesni už kitus ir net būdami to paties profesinio lygmens džiaugiasi užėmę geresnes vietas darbe, labiau įtvirtinę poziciją rinkoje, gavę didesnį pelną, užsakymą, jiems lengviau sekasi prie derybų stalo